12 May 2015

Baru-baru ini, saya mendengar banyak rungutan berkenaan betapa alergiknya umat Islam terhadap emas. Barangkali, ramai yang dah tertipu dgn skim-skim emas. Pelaburan dan sebagainya.
Simpan emas fizikal, emas adalah penyimpan nilai dan kalis inflasi. Buat simpanan emas, bukan pelaburan. Ramai masyarakat sudah alergic dgn emas krn tertipu dgn skim pelaburan emas.
Simpanan emas hanya sesuai untk simpanan jangka masa sdrhana hingga panjang. Jangan sesekali menyimpan emas untuk mendapat keuntungan dlm jangka masa pendek. Anda akan rugi krn lebihan keuntungan y anda peroleh dari kenaikan hrg emas y sdikit dlm tempoh y pendek akan ditelan upah simpan ar-rahnu/ kadar peratus pembiayaan ar-rahnu kurang dari 80% dari harga emas belian semasa ar-rahnu tersebut.
Umat Islam tidak seharusnya takut kaya dgn nilai simpanan emas mereka kerana takut layak byr zakat. Jika umat Islam sndiri takut membayar zakat, bagaimana umat Islam nak menjadi pembela umat sendiri? Ini adalah kesilapan y sgt besar dlm mentaliti umat Islam. Sy juga begitu suatu ketika dlu. Harus diingatkan, emas perhiasan y dipakai juga WAJIB ZAKAT, jika kadar beratnya lebih dari uruf masyarakat setempat, dan kadar uruf tersebut berbeza stiap negeri.
Pelbagaikan bentuk simpanan emas, kerana dinar, jongkong dan emas perhiasan mempunyai peranan tersendiri.
Emas merupakan logam y disebut di dalam al-quran.MAKA, jika disebut di dalam Al-Quran,PASTI beri manfaat pada umat. Umat ISLAM wajib yakin.
DINAR pula adalah matawang di zaman Rasulullah dan masih lagi menyimpan nilai 1 DINAR= SEEKOR KAMBING sehingga hari ini.
Berkenaan MLM emas. Nilailah sistem MLM tersebut dgn ilmu dr segi syariatnya, jangan tolak tanpa pertimbangan ilmu. Nilai dahulu,adakah bonusnya patuh syariah? Apakah bentuk biz plan sykt?
Kami di powergold.biz adalah Sykt Emas y menjalankan JUAL BELI EMAS BUKAN PELABURAN. Ahli mendapat peluang membeli emas pada harga kilang, iaitu pada harga yang sama atau tidak jauh berbeza dr harga y dibeli oleh ar-rahnu. Jual beli emas online untuk 3 tujuan.
1.BELI & SIMPAN emas seberat 1g 1bln 1keluarga
2.Beri peluang masyarakat menjadi pedagang emas scr dropship
3. Mendapat bonus dgn menjalankan networking.
Kelebihan syarikat ini ialah telah mendapat liputan di akhbr dan radio-radio di Malaysia dan Brunei. Mempunyai 50k ahli di seluruh Malaysia dan Brunei.
WALLAHU'ALAM

Abdul Muhaimin Mohd's photo.


No comments:

Post a Comment

Copyright to WANILA JUTAWAN
Designed by UMIESUEstudio 2015